Witaj! Zaloguj Utwórz nowy profil

Zaawansowane

opis i oszacowanie nieruchomości

opis i oszacowanie nieruchomości
30 maj 2011 - 00:30:19
Proszę o odpowiedź na pytania:
1. komornik przysłał mi do wiadomości obwieszczenie o terminie opisu i oszacowaniu nieruchomości - czy powinnam być obecna przy sporządzaniu takiego opisu, czy opis zostanie mi doręczony?
2. w operacie szacunkowym rzeczoznawcy są wymienione dwie ceny: rynkowa i odtworzeniowa. Którą cenę powinien przyjąć komornik przy ustalaniu ceny do licytacji nieruchomości?
3, czy i kiedy mogę się odwołać od wartości oszacowania?
Bardzo proszę o odpowiedź, bo nie ma mi kto pomóc.
Re: opis i oszacowanie nieruchomości
30 maj 2011 - 07:40:04
Basiab,nie jestem prawnikiem,ale stawiam na samokształcenie,dlatego podsyłam to,co poniżej.
Sprawy te są uregulowane w kodeksie postępowania cywilnego,część trzecia,od art.942.Polecam wizytę w czytelni i zapoznanie się z komentarzem do kpc,bo trudno tu kopiować całe strony tego komentarza.Poszczególne artykuły kpc,bez komentarza, znajdziesz w necie.
[www.ppexpert.boo.pl]
[www.sklepowicz.pl]
Do odwołania jeszcze trochę czasu(art.950 kpc)Należy złożyć skargę na czynności komornika.Od ukończenia opisu i oszacowania masz na to tydzień.
Re: opis i oszacowanie nieruchomości
30 maj 2011 - 16:56:40
Basiab, mogę Ci troszkę podpowiedziec, bo mam to już za sobą
biegły jak przyszedł oszacowac mieszkanie, powiedział, że mogę byc osobiście przy pisaniu protokołu, albo prześlą mi pocztą - był w błędzie, bo przecież musisz to podpisac
idziesz do komornika w wyznaczonym terminie - dzień i godzina - tak samo jest umówiony biegły / tak przynajmniej było u mnie
podpisujesz i nie masz nic do powiedzenia
są dwie ceny- jedna to oszacowania po cenie rynkowej druga to cena wywoławcza, podczas licytacji
po otrzymaniu takiego pisma od komornika, wnosisz skargę, na biegłego o oszacowanie,/ że np. za niska cena / i na czynnośc komornika -/ musisz umotywowac/