Witaj! Zaloguj Utwórz nowy profil

Zaawansowane

Re: SKLEPOWICZ - ŚPIEWA !!!!

SKLEPOWICZ - ŚPIEWA !!!!
17 cze 2011 - 18:42:00
W imieniu śpiewającego Sklepowicza zapraszam na BLOG ...
Re: SKLEPOWICZ - ŚPIEWA !!!!
27 wrz 2012 - 22:54:32
RÓB JAK UWAŻASZ
Namkhai Norbu Rinpocze


Chwała memu mistrzowi i duchowemu ojcu Czangczubowi Dordże,
Buddzie Samantabhadrze zawsze pozostajšcemu poza iluzjš,
Który w formie tigle przebywa w sercu jego ucznia,
Nieoddzielny od niego w każdym momencie!
Oto jest esencja nauk dzogczen dajšca mi pełnš satysfakcję
I będšca podstawš wszelkich doœwiadczeń powstajšcych w czasie
praktyki oraz jej realizacji.

Ja, Namkhai Norbu, nie udaję sztucznej religijnej praktyki
Ani œlepo nie przestrzegam reguł zwišzanych z medytacyjnym
procesem tworzenia i rozpuszczania.
Jeżeli to iluzoryczne ciało, o którym się mówi, że jest trudne do uzyskania,
Będzie trwać przez dłuższy czas, postaram się przynosić pożytek innym istotom we wszelki możliwy sposób,
Jeżeli nie – przejdę w inny wymiar.
Ty, który wierzysz w wiecznoœć wszystkich rzeczy, rób jak uważasz!
Co się tyczy głosu, zwanego głosem wielkiej mocy,
Jeżeli okolicznoœci pozwalajš mi na to, œpiewam Pieœń Wadżry,
Jeżeli sytuacja jest nieodpowiednia, po prostu mówię to, co mi
przychodzi do głowy.
Ty, który kolekcjonujesz piękne sentencje, rób jak uważasz!

Co się tyczy œwiadomoœci, o której się mówi, że jest stwórcš wszystkich rzeczy,
Jeżeli obecny jest stan pierwotnej wiedzy (rigpa),
Pozostawiam go w spokoju, takim jaki jest, bez żadnego poprawiania,
Jeżeli nie – po prostu utrzymuję obecnoœć i przytomnoœć.
Ty, który wcišż zmuszasz się do czegoœ, rób jak uważasz!

Co się tyczy okazywania czci tak zwanemu lamie,
Jeżeli jest to właœciwe, czynię z tego podstawę swego oddania,
Jeżeli nie – przystosowuję się do istniejšcych warunków.
Ty, który szukasz sławy, rób jak uważasz!

Co się tyczy tak zwanych reinkarnacji (tulku),
Jeżeli przynoszš pożytek, wykorzystuję je dla szlachetnych czynów,
Jeżeli nie – żyję w naturalny i zwyczajny sposób.
Ty, który pragniesz wysokiej pozycji w hierarchii, rób jak uważasz!

Co się tyczy wykonywania rytuałów z tak zwanymi œwiętymi przedmiotami,
Jeżeli potrzeba, podejmuję się tego ze względu na kontynuacje nauk,
Jeżeli nie – utrzymuję ciało, mowę i umysł w naturalnym stanie.
Ty, który lubisz tak wiele przygotowań do praktyki, rób jak uważasz!

Co się tyczy tak zwanych oœrodków dharmy,
Jeżeli sš pożyteczne, dbam o ich rozwój, aby podtrzymywały nauki,
Jeżeli nie – staram się zmniejszyć przywišzanie i awersję.
Ty, który jesteœ goršcym zwolennikiem oœrodków dharmy, rób jak uważasz!

Co się tyczy bogactwa i mocy pochodzšcych z tak zwanej dobrej karmy,
Jeżeli je mam, używam ich jako podstawy szlachetnych działań,
Jeżeli nie – jestem równie zadowolony i szczęœliwy.
Ty, który poœwięcasz się gromadzeniu rzeczy, rób jak uważasz!

Co się tyczy małżonki, tak zwanego owocu przeszłej karmy,
Jeżeli ma dobrš motywację, udzielam jej nauk, na tyle, na ile potrafię,
Jeżeli nie – robię wszystko, żeby uczynić jš szczęœliwš.
Ty, który zaprzštasz sobie głowę przywišzaniem i awersjš, rób jak uważasz!

Co się tyczy uczniów, czyli istot majšcych uzyskać nauki,
Jeœli utrzymujš zobowišzania, wprowadzam ich do istotnych punktów praktyki,
Jeœli nie posiadajš tej zdolnoœci, zachęcam ich w każdy możliwy sposób, żeby ćwiczyli swój umysł.
Ty, który łakniesz wielkoœci, rób jak uważasz!

Co się tyczy przyjaciół i krewnych, tak zwanych bliskich osób,
Jeœli majš odpowiedniš motywację, wprowadzam ich na œcieżkę relatywnej korzyœci i absolutnego szczęœcia,
Jeœli ich umysły nie majš takich skłonnoœci, nie przejmuję się tym i jestem
równie szczęœliwy.
Ty, który tkwisz w pułapce przywišzania, rób jak uważasz!

Wszystko co istnieje, chociaż pozornie pojawia się jako dobre lub złe,
W ten sposób nie może być rozróżniane w wymiarze wiedzy Pierwotnej Podstawy,
Pozostaję więc w naturalnym stanie, pozbawionym wysiłku.
Ty, który tkwisz w sidłach akceptowania i odrzucania, rób jak uważasz!

Niewysłowiony sposób istnienia opisany w Pradżnia Paramicie
Połšczyłem z doœwiadczeniem bezpoœredniego zrozumienia.
I nie mam aspiracji do œcieżki intelektualnych studiów.
Ty, który uważasz się za wielkiego uczonego, rób jak uważasz!

Cokolwiek się pokazuje w naturalnym stanie,
W przestrzeni nie podlegajšcej ograniczeniom miary ani kierunku,
Cieszę się tym jak ozdobš.
Nie czynię żadnego wysiłku, żeby coœ stwarzać albo odrzucać.
Ty, który uznajesz preferencje, rób jak uważasz!

Co się tyczy naturalnego stanu, niesplamionego myœlš,
Bez żadnego wysiłku utrzymuje jego żywš obecnoœć.
Po co analizować go ograniczonym rozumem?
Ty, który palisz się do logiki, rób jak uważasz.

W przestrzeni Pierwotnej Czystoœci (ka-dag), w stanie spokoju,
Bezpoœrednio doznaję wszystkich medytacyjnych doœwiadczeń,
manifestacji energii i wizji
I nie odczuwajšc żadnej potrzeby sztucznej praktyki religijnej, jestem szczęœliwy.
Ty, który oddajesz się umysłowym spekulacjom, rób jak uważasz!

W czystym bezmiarze przestrzeni, wolnej od wszelkich uwarunkowań
Promieniuje pięciobarwne œwiatło samodoskonałej energii dang.
Pierwotna Mšdroœć energii tsel każdej czujšcej istoty jest w spontaniczny sposób doskonała.
Ty, który potrzebujesz konceptualnych potwierdzeń, rób jak uważasz!

W niewymagajšcym korekty stanie przestrzeni naturalnej dharmaty,
W stanie wiedzy bez rozproszenia, przejrzystym i żywym,
Żyję radoœnie poza ograniczeniami intelektualnych pojęć.
Ty, który poddajesz się ograniczeniom, rób jak uważasz!

Naturalny od samego poczštku, nie dajšcy się opisać stan
Jest przestrzeniš przekraczajšcš wszelkie pojęcia bytu i nie-bytu.
Spoœród wszystkich rodzajów istnienia samsary i nirwany, nie ma takiego, który nie byłby doskonały.
Ty, który tkwisz pogršżony w sprzecznych myœlach, rób jak uważasz!

Dzięki tej unikalnej wiedzy, w stanie rozpoznania Pierwotnej Podstawy,
Rozumiejšc, że wszystkie zjawiska i to co je ożywia sš energiš tsel i rolpa.
Jestem daleki od dokonywania czegokolwiek mozolnym wysiłkiem.
Ty, który wszystko usiłujesz osišgnšć poprzez wysiłek, rób jak uważasz.

Dla mnie, praktykujšcego dzogczen, cokolwiek powstaje wyzwala się samo z siebie,
A wšska œcieżka oczekiwań i lęku zwišzana z wysiłkiem, nie istnieje.
Jestem szczęœliwy przyjmujšc całkowicie wolny sposób bycia.
Ty, który trzymasz się reguł, rób jak uważasz!

Dla mnie, jogina uniwersalnej wiedzy, wolnego od iluzji,
Pierwotna czystoœć (ka-dag) i samodoskonałoœć (lhyn-drub) nie sš dwoma.
W tym stanie cokolwiek się robi, jest całkowitym spełnieniem samodoskonałoœci.
Ty, który podšżasz stopniowš œcieżkš, rób jak uważasz!

Ty, który jesteœ skuty łańcuchami oczekiwań i lęku,
Spokojnie porzuć ten bezsensowny ból,
Więcej obserwuj siebie,
A może dla ciebie również pojawi się Wielka Doskonałoœć.

Niezliczeni Najwyżsi Mistrzowie, Dzierżawcy Wiedzy, Dakinie,
Udzielcie blasku swojej mocy
Temu umysłowi pogršżonemu w ciemnoœci dualizmu.
Sprawcie, aby œwiatło Mšdroœci pojawiło się z całš wyrazistoœciš.

‘a: a: ha: sia: sa: ma:
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować