Witaj! Zaloguj Utwórz nowy profil

Zaawansowane

Re: ****Nagrywanie rozmów z bankami i FW bez uprzedzenia*****

****Nagrywanie rozmów z bankami i FW bez uprzedzenia*****
17 cze 2011 - 00:49:53
Uważam, ze należałoby wprowadzić jeszcze jeden zapis: klient banku i instytucji finansowej, niezależnie od tego, czy jest dłużnikiem, czy nie, ma prawo NAGRYWAĆ ROZMOWY TELEFONICZNE prowadzone zarówno z bankiem jak i firmami windykacyjnymi BEZ UPRZEDZENIA DRUGIEJ STRONY O NAGRYWANIU ROZMOWY, a potem nagrania złożyć do prokuratury wraz z doniesieniem o domniemaniu czy popełnieniu przestępstwa. Ten zapis dotyczyłby tylko rozmów z bankami, instytucjami finansowymi, w tym oczywiście z firmami windykacyjnymi, umożliwiałoby to "złapanie" winnych na goracym uczynku i może nawet ukaranie paru bandytów dla przykładu, bo jak wiadomo - teraz gdy musimy uprzedzić windykatora o nagrywaniu rozmowy, to ten musi się zachowywać nienagannie, a tak może paru windykacyjnych bandytów odpowiedziałoby przed sądem albo trafiło za kratki za nękanie i obrażanie innych.

CZY DAMY RADĘ? TAK, DAMY RADĘ !!! (z bajki "Bob Budowniczy")
Re: ****Nagrywanie rozmów z bankami i FW bez uprzedzenia*****
17 cze 2011 - 01:04:36
Gustlik Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> Uważam, ze należałoby wprowadzić jeszcze jeden
> zapis: klient banku i instytucji finansowej,
> niezależnie od tego, czy jest dłużnikiem, czy nie,
> ma prawo NAGRYWAĆ ROZMOWY TELEFONICZNE prowadzone
> zarówno z bankiem jak i firmami windykacyjnymi BEZ
> UPRZEDZENIA DRUGIEJ STRONY O NAGRYWANIU ROZMOWY


A pamiętasz klienta Eurobanku (dosyć głośna sprawa). On przecież nie informował o nagrywaniu rozmowy telefonicznej, a zobacz rozmowa ujrzała światło dzienne, a sama sprawa została nagłośniona.
Co do nagrywania... żałuję że tego nie robiłem kiedy nazywano mnie ciamajdą która nie potrafi spłacić zaległości, kiedy wyzywano mnie, kiedy grożono mi.
Żal mi tych ludzi co dzwonili z windykacji, rozumiem że dla nich to jest wypracowanie odpowiedniego targetu i są na prowizji - niestety metody jakimi się posługują wołają o pomstę do nieba. Najczęściej są to jednak firmy call center zewnętrze i nie należy się tym przejmować, najczęsciej na spokojnie odpowiadać nie wyrażam zgody na nagrywanie tego połączenia i mamy spokój. Najbardziej kulturalna windykacja z jaką się spotkałem do Raiffeisen Bank, najgorsza Getin Bank, Kredyt Bank, Provident. Niestety często młodzi ludzie najczęściej studenci pracujący w cc dla których prowizja to rzecz najważniejsza niezależnie od tego jak bardzo Cię zbesztają.
Re: ****Nagrywanie rozmów z bankami i FW bez uprzedzenia*****
17 cze 2011 - 11:50:00
@ -Leon
podzielam twoje zdanie,że nie należy się przejmować tymi metodami,które stosują
windykacje telefoniczne.Nie można też uogólniać,bo zdarzają się pracownicy,z którymi
w miarę spokojnie można rozmawiać.Dla mnie istotna sprawa jest fakt obciążania
mnie za te ich rozmowy.Dlatego na pytanie,dlaczego nie odbieram telefonów-
wyjasniam,ze nie odbieram,bo po co bank ma mnie dodatkowo obciażać kosztami.
Windykacja telefoniczna- to przede wszystkim dodatkowy zysk dla banku.
Ostatnio prawie wszystkie banki podniosły koszta za list,za monit telefoniczny....
wiec wkrótce wyjdzie tyle samo,co wynosi rata.Nie umiem zrozumieć,kto pozwala na
to,by banki według swego 'widzimisię" stosowały takie opłaty.
Żadne inne firmy tego nie stosują- a "pan i władca Bank",może sobie na to
pozwolić.Chcialabym wiedzieć,jaka jest podstawa prawna stosowania tych opłat.
Nigdy nie pozwol,by jakis 'szczeniak z windykacji ubliżał ci - nikt im takiego
prawa nie dał!!!! pozdrawiam.
Re: ****Nagrywanie rozmów z bankami i FW bez uprzedzenia*****
18 cze 2011 - 20:55:22
No właśnie i teraz pytanie jak to się ma do KC. Bo jeśli bank pisze że jest to opłata karna a bank dodatkowo nalicza sobie karne odsetki to przecież zgodnie z art. 483 § 1 KC kara umowna może dotyczyć jedynie świadczenia niepieniężnego, tymczasem świadczenie, z jakim opóźnia się klient, ma jednoznacznie charakter pieniężny. W takim wypadku Kodeks przewiduje sankcję za opóźnienie w postaci odsetek ustawowych lub umownych (art. 481 § 1 KC).

Wiem, że ktoś kiedyś zaskarżył do UOKiK naliczanie opłaty karnej i dodatkowych odsetek. Znalazło się to w klauzulach niedozwolonych w UOKiK. To był przypadek akurat kart kredytowych, ale jak to się ma do kredytów... może ktoś mądrzejszy się wypowie, bo wygląda na to zgodnie z kc że bank nie ma prawa naliczać odsetek karnych i dodatkowych opłat?
Re: ****Nagrywanie rozmów z bankami i FW bez uprzedzenia*****
19 cze 2011 - 00:27:13
@ Leon - czytałam uzasadnienia UOKiK odnośnie klauzul zabronionych(kilka banków
zostało za to ukaranych). Dokładnie nie pamiętam,ale to jest mniej więcej tak,ze
nie można karać podwójnie- czyli albo odsetki karne,albo kara umowna.Banki stosowały
te dwie kary równocześnie- dlatego UOKiK ukarał te banki.z tego ,co wyczytałam,tyczy to się wszystkich produktów bankowych,a więc i kart i kredytów.
Ale nijak nie potrafię pojąć stosowania 'z sufitu' oplat za monity listowe a także
telefoniczne.Nie wiem,na jakiej podstawie bank to sobie nalicza- pewnie według
swego prawa bankowego. To uważam za 'bandytyzm",by takie oplaty były stosowane.
Banki mają i tak duże odsetki od naszych kredytów,więc nie powinny życzyć sobie
oplat za listy i telefony.Z tym nie umiem się pogodzić,to mnie wkurza,bo zdaje sobie
sprawę z tego,że nie mam na to wpływu. To jest temat,o którym można napisać wiele-
ale jest już noc i nie chcę się wkurzać tym tematem,więc juz nie będę sie rozpisywać. Miłej nocy.
Re: ****Nagrywanie rozmów z bankami i FW bez uprzedzenia*****
20 cze 2011 - 12:21:42
Znowelizowali prawo i bank ma prawo pobierać opłaty za czynności bankowe, ich wysokość powinna jednak pokrywać rzeczywiste koszty poniesione przez bank. Wysłanie listu powiedzmy, że kosztuje 5 zł + kartka + koperta + powiedzmy 10 roboczominut pracownika (w które wątpię, bo pisma są często generowane przez system informatyczny). Wysokość tych opłat powinna być przedstawiona klientowi w momencie podpisywania umowy i nie powinna zmieniać się w czasie. Jeżeli opłaty są zawyżone, to powinno się zgłosić ten fakt do rzecznika praw konsumentów.
Re: ****Nagrywanie rozmów z bankami i FW bez uprzedzenia*****
21 cze 2011 - 01:45:50
szczurek Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> Znowelizowali prawo i bank ma prawo pobierać
> opłaty za czynności bankowe, ich wysokość powinna
> jednak pokrywać rzeczywiste koszty poniesione
> przez bank. Wysłanie listu powiedzmy, że kosztuje
> 5 zł + kartka + koperta + powiedzmy 10
> roboczominut pracownika (w które wątpię, bo pisma
> są często generowane przez system informatyczny).
> Wysokość tych opłat powinna być przedstawiona
> klientowi w momencie podpisywania umowy i nie
> powinna zmieniać się w czasie. Jeżeli opłaty są
> zawyżone, to powinno się zgłosić ten fakt do
> rzecznika praw konsumentów.


Szczurku - W OGÓLE NIE POWINNO BYĆ TYCH OPŁAT !!! Jak ja do Ciebie dzwonię, albo piszę to Cię nie obciążam kosztami, więc nie rozumiem, dlaczego bank ma być na uprzywilejowanej pozycji. Inne instytucje tez tak nie postępują, jak np. spóźnisz się z rachunkiem za prąd to po jakichś dwóch tygodniach od terminu zapłaty zakład energetyczny wysyła Ci monit, ale obciażany jesteś TYLKO odsetkami ustawowymi. I tak samo powinno być z bankami. Monitowanie i dzwonienie na koszt banku, a odsetki tylko ustawowe naliczane od wysokości zaległej raty. Nie rozumiem, dlaczego ja mam być obciążany opłatami za czynności bankowe, których nie zamawiałem? To tak, jakby mi szewc kazał zapłacić za naprawę butów, których do naprawy nie oddawałem. Popieram Morskiego.

CZY DAMY RADĘ? TAK, DAMY RADĘ !!! (z bajki "Bob Budowniczy")



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-06-21 01:48 przez Gustlik.
Re: ****Nagrywanie rozmów z bankami i FW bez uprzedzenia*****
21 cze 2011 - 10:17:54
Gustlik - RACJA!!!!! - będę trąbić do upadłego, że bank to zwykłe przedsiębiorstwo handlowe nastawione przede wszystkim na zysk. Bank w polskim wydaniu to karykatura instytucji zaufania publicznego!



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-06-21 13:44 przez flame.
Re: ****Nagrywanie rozmów z bankami i FW bez uprzedzenia*****
21 cze 2011 - 17:25:33
Teraz dążycie do anarchii.
Nikt nie decyduje za kogoś żeby podpisać umowę.
W umowie musi być określona wysokość odsetek, prowizji, opłat za czynności bankowe.
Odsetki i prowizja są ustawowo ograniczone od góry.
Opłaty też powinny też być tak ustalone, żeby pokryć koszty poniesione przez bank.
Podpisując się pod umową zgadzacie się na te warunki.
Nie w tym tkwią problemy.
Problemy są, kiedy bank nie stosuje się do istniejącego prawa (nawet zapisów własnych regulaminów).
Co i rusz zmienia zapisy regulaminów, a klient nie chcąc mieć wypowiedzianego kredytu musi się zgodzić na te zmiany.
Samowolnie sprzedaje dług za część wartości, nie dopuszczając do transakcji dłużnika, dzięki czemu jakiekolwiek próby restrukturyzacji długu z góry są skazane na niepowodzenie.
Re: ****Nagrywanie rozmów z bankami i FW bez uprzedzenia*****
22 cze 2011 - 02:06:27
@ Szczurku, bank to takie samo przedsiębiorstwo handlowe, jak sklep, energetyka czy gazownia tylko w sklepie kupujesz towar, w energetyce energię elektryczną, w gazowni gaz a w banku kupujesz kredyt i inne usługi bankowe. I sorry, ale nie widzę powodu, dla którego bank miałby stać na uprzywilejowanej pozycji. Zrównac prawa banków do praw innych firm, bo działalność banku niczym się nie różni od działalności np. supermarketu, tylko inny rodzaj towaru kupujesz, bo kredyt jest też towarem.

CZY DAMY RADĘ? TAK, DAMY RADĘ !!! (z bajki "Bob Budowniczy")
Re: ****Nagrywanie rozmów z bankami i FW bez uprzedzenia*****
22 cze 2011 - 09:39:13
szczurek Napisał(a):
-------------------------------------------------------
> Teraz dążycie do anarchii.
> Nikt nie decyduje za kogoś żeby podpisać umowę.
> W umowie musi być określona wysokość odsetek,
> prowizji, opłat za czynności bankowe.

Hi hi hi ... Anarchia - WOW! - piękne słówko :)

Słyszałeś "szczurek" o:
- umowie adhezyjnej
- stosowaniu klauzul niedozwolonych (abuzywnych) w obrocie konsumenckim
- obowiązkowym ubezpieczeniu kredytu
- przymusie uruchomienia płatnego ROR (najczęściej tego z najwyższą stawką opłat) w banku, który "łaskawie" udziela kredytu?

Poza tym, wskaż mi przedsiębiorstwo handlowe, które obciąża swojego klienta kosztami windykacyjnymi (pisemne monity, rozmowy telefoniczne itp.), karami umownymi i opłatami za tzw. "czynności" - np. za wystawienie FV, przygotowanie oferty ... Oj, "scurecku" naiwny jesteś ... :)



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-06-22 09:42 przez flame.
Re: ****Nagrywanie rozmów z bankami i FW bez uprzedzenia*****
22 cze 2011 - 10:48:56
Flame proszę zajrzyj na priv.
buziaczki
Re: ****Nagrywanie rozmów z bankami i FW bez uprzedzenia*****
22 cze 2011 - 01:21:43
@ szczurek -
rzadko się chyba zdarza,by bank w umowie zaznaczał,ze będzie dzwonił do
kredytobiorcy na jego koszt.....Swoje regulaminy ustalają,jak chcą- mnie chodzi
o to,że nie ma żadnego nadzoru nad tym,w jaki sposób ustalane są te wszystkie
ich opłaty za monity. No i powinno być wyszczególnione- kiedy,od czasu wymagalności
spłaty raty- bank będzie wysyłał monity lub dzwonił.Ja z Getin banku dostaję list
za 25 zł ,wysyłany po 2 dniach od wymagalności raty.I chociaż w tym czasie rata
została wplacona- i tak bank obciązy mnie kosztami za ten list.W umowach nie
podpisujesz,kiedy możesz spodziewać się monitów,za które sam zapłacisz.
Więc banki mogą sobie generować listy kiedy chcą.To chyba jest jakieś naduzycie.....
Co z tego,że podpisuje sie pod umową i zgadzam się na okreslone warunki,gdy i tak
te warunki sa przez bank zmieniane- a ja na to nie mam wpływu.Tak jak nie mam wpływu
na to,by bank nie wydzwaniał po wszystkich możliwych numerach(chociaż do kontaktu
sa podane te,które użytkuję).Dla mnie jest jasne-w umowie mam zapisane,że dwa okresy
zalegle mogą spowodować wypowiedzenie umowy. I moja w tym głowa,jak się przed tym
ustrzec. A jeśli zaplacę po terminie,to przeciez naliczaja mi odsetki karne.
po co więc różne listy,telefony?Ano po to,by bank sobie zarobił na tym.
Zeby było śmieszniej,to dowiedziałam się,że ci 'biedni' telefoniczni "poganiacze"
nie zawsze mają wpływ na to dzwonienie.Automat generuje połączenia- z przełączeniem "poganiacza" na dłużnika.A jak się coś im "zatnie",to takich połączeń może być kilka-naście na dzień. Stosowane metody banku- to jest temat "rzeka"- można by o tym długo i dużo pisać.Pozdrawiam.
gia
Re: ****Nagrywanie rozmów z bankami i FW bez uprzedzenia*****
22 cze 2011 - 11:45:54
Anarchie to my mamy od dawna tylko ukrytą ,bo demokracja jaką nam zaserwowano w żaden sposób nie jest demokracją czy dla ratowania bankierskich tyłków mają odpowiadać miliony podatników ,podwyższając nam podatki czy ktoś się nas o to pytał czy chcemy płacić składki ZUS ,wszystko zostało z góry ustalone .Czy ktoś pytał się ciebie lub mnie żebyśmy zrobili zrzutkę na Grecję ,że niby jesteśmy państwo solidarne to w takim bądz razie złóżmy się na tych którzy mają problemy z płatnościami .Chcemy ratować Niemieckie I Francuskie banki a nie ratujemy swoich obywateli.Przecież nikt nie chce żeby mu cokolwiek darowano ,chcemy swoje należności spłacić w godny sposób ,dlaczego żaden polityk nie wyjdzie z propozycją pomocy dla zadłużonych obywateli,ponieważ banki wiedzą jak trzymać polityków za gardło i nic się nie zmieni jesli dalej damy przyzwolenie tym samym ludziom aby nas traktowano jak niewolników. [ft.forsal.pl]
Re: ****Nagrywanie rozmów z bankami i FW bez uprzedzenia*****
27 cze 2011 - 17:55:52
Wiem , wiem.
Teoria to jedno, a praktyka to drugie.
Niestety większość ludzi daje się robić w te koszty, a przed wyrokiem TK nie za bardzo mieli podstawy do ich podważania.
Tyle i tyle zaksięgowane i finito, tyle trzeba było spłacić.
Banki robiły co chciały.
Teraz przy podważeniu nakazu powinny udowodnić, że miały podstawy te opłaty naliczyć.
Nadal kopanie się z koniem, ale jakieś światełko w tunelu jest.
Obecnie zastanawiam się jak ugryźć Citi z naliczaniem odsetek od opłat i odsetek wbrew zapisom umowy (konkretniej regulaminu). Karta na szczęście spłacona, ale kasy jakoś im szkoda podarować. Opłaty za spóźnioną spłatę już wyszarpałem z powrotem, jako klauzulę abuzywną, chociaż nadal uparcie twierdzą, że mieli prawo ją pobierać :)
Wracając do innych firm, to na przykład za odblokowanie połączeń przychodzących też trzeba zapłacić i za to opłata jest w cenniku.
Re: ****Nagrywanie rozmów z bankami i FW bez uprzedzenia*****
28 cze 2011 - 07:10:08
@ flame,@szczurek,o jakich klauzuzulach abuzywnych mówicie.Co to jest ,,abuzywna''@ to dla mnie bardzo wazne.Sygma pobrała ode mnie opłaty za telefon, i monit,czy ja mogę wystosować do nich pismo o zwrot tych pieniedzy.Pozdrawiam.
Re: ****Nagrywanie rozmów z bankami i FW bez uprzedzenia*****
28 cze 2011 - 10:08:40
Kara umowna od zobowiązań pieniężnych jest klauzulą abuzywną (w wolnym tłumaczeniu, bo prawnie podobno nie można jej za taką uznać, sam tego do końca nie rozumiem)
Przykład - opłata za opóźnioną spłatę. Opłata taka jest naliczana za zaistnienie zdarzenia, którego powodem jest działanie klienta, niezależnie od tego, czy bank podjął jakiekolwiek czynności zmierzające do ich "naprawy". Takie opłaty udało mi się odzyskać powołując się na wyrok Sadu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 2.02.2005r. (sygn. akt.XVII Amc 42/04)
Dokładne definicje można tutaj sobie poczytać: [decyzje.uokik.gov.pl]
Opłata za monit telefoniczny lub listowny nie jest klauzulą abuzywną, ponieważ banki mają możliwość na podstawie nowelizacji Prawa Bankowego z 2008 roku pobierać opłaty za czynności bankowe. Można próbować podważyć podstawę naliczenia opłaty, jeżeli monit wysłano po wpłynięciu pieniędzy na konto banku, ale z własnego doświadczenia wiem, że banki rżną głupa i odrzucają reklamacje.
Jeżeli ktoś jest uparty, to może próbować przez arbitraż bankowy albo powiatowego rzecznika konsumentów.
Dodatkowo trzeba uważać, bo banki w pierwszej kolejności zaliczają spłatę na poczet tych opłat, następnie odsetek, a dopiero później kapitału. Później wychodzą "kredki", ze mamy rosnącą niedopłatę kapitału, która może nawet przekroczyć wysokość jednej raty.



Zmieniany 1 raz(y). Ostatnia zmiana 2011-06-28 10:31 przez szczurek.
Re: ****Nagrywanie rozmów z bankami i FW bez uprzedzenia*****
28 cze 2011 - 12:16:11
Dzięki Ci szczurku.Nauka nie idzie w las.Człowiek całe życie sie będzie uczył.
Re: Star Wars Credits For Sale
29 kwi 2012 - 08:42:53
Ggewow is the best WOW Items online provider since 2007.All hot WOW Gear here is safe and fast.Cheap WOW Items and Buy WOW Items now!We have large amount of WOW Items For Sale and Buy WOW Gear in stock for sale.Best WOW Gear at our online store will be fast.747000 customer WOW Gold in Cheapest Price.Provide Cheap WOW Gold and Buy WOW Gold service.Get the Cheapest WOW Gold in 5 minutes!Welcome to Buy World of Warcraft Gold website!You can buy WOW Gold For Sale here.you can get Cheap World of Warcraft Gold at low price,instant delivery at here,Put action now!We have a lower price and discount in SWTOR Credits.Cheap SWTOR Credits direct from the USA at low prices.Welcome to Star Wars Credits Store.Buy Cheap Star Wars Credits with fast delivery!Fast Buy Star Wars Credits in our site.Hot SWTOR Gold For Sale,Buy SWTOR Gold in 20%-50% lower price here,You can enjoy Cheap SWTOR Gold as well.Cheap SWTOR Credits For Sale is waiting for you!We are trusted sellers and there is the cheapest price for Star Wars Credits For Sale.Cheapest Star Wars Credits,Buying Star Wars Credits Best service waitting for you.Buy SWTOR Credits here is your wise choice.buy fast SWTOR Credits Guide in our site G4P.This article comes from the http://www.g4pswtor.com/.

aqfee4rgg
Przykro nam, ale tylko zarejestrowane osoby mogą pisać na tym forum.

Kliknij żeby zalogować