Witaj! Zaloguj Utwórz nowy profil

Zaawansowane

Re: Proszę o radę

Proszę o radę
01 lis 2011 - 00:03:20
Witam wszystkich jako że w tematach związanych z prawem jestem totalnym laikiem bardzo proszę o pomoc przy jednej kwestii mianowicie w 2009 r otrzymałem nakaz solidarnej zapłaty ,co do którego wniosłem sprzeciw dotyczący mojej osoby jako że sąd wyznaczył termin rozprawy uznałem że wniosłem go skutecznie, dodam że załączniki doniosłem trzy dni po złożeniu sprzeciwu.Po rozpoznaniu sprawy sąd wydał postanowienie umarzające postępowanie w związku z czym mam pytanie czy wierzyciel może na podstawie tamtego nakazu żądać ode mnie zapłaty czy może po wniesieniu prze zemnie sprzeciwu część nakazu zapłaty ,która dotyczyła mnie upadła i musi wnieść nowy pozew o wydanie nakazu zapłaty wobec mnie ?? Z góry bardzo dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
Re: Proszę o radę
01 lis 2011 - 18:47:26
Musisz precyzyjnie wskazać jakie orzeczenie zapadło na rozprawie.
Re: Proszę o radę
03 lis 2011 - 21:59:52
No właśnie nic tam nie ma tylko "po rozpoznaniu w dniu 8.09.2009r. na posiedzeniu jawnym w sprawie z powództwa gminy przeciwko mnie o zapłatę postanawia : umorzyć postępowanie "i tyle.Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tego nakazu, mianowicie dwa dni przed rozprawą ,która odbyła się na skutek wniesienia przeze mnie sprzeciwu nakaz otrzymał klauzulę wykonalności czy jest to zgodne z prawem ?
Re: Proszę o radę
08 lis 2011 - 12:55:00
KOMORNIK POTRĄCA MI Z PENSJI 1200 ZŁ ,MAM DO SPŁACENIA 35 TYŚ ZŁ.KIEDY TO SPŁACĘ I JAK TO SIĘ LICZY PROSZĘ O PORADĘ POZDRAWIAM
Re: Proszę o radę
08 lis 2011 - 13:45:15
Tego nie da się w łatwy sposób policzyć, zwłaszcza na podstawie tak skąpych informacji.

Do tego aby dokonać wyliczenia potrzebne są następujące dane:
- ile dokładnie otrzymuje wierzyciel;
- w jaki sposób zalicza wpłaty na poczet zadłużenia - czy robi to w tradycyjny sposób (koszty, odsetki, kapitał), czy inny;
- jaką część kwoty 35.000 zł stanowi należność główna, która może być oprocentowana;